Långhelg Stugan i Nås ,Gusjön

Jag drog iväg ganska tidigt på Torsdag morgon i strålande sol. Jag hade fått tips på en sjö man talar tyst om. Den har ett naturligt bestånd av storväxt Öring. När jag efter en halvtimmas körning kom fram var vägen bommad och de som sålde kort kunde inte öppna den, då detta ligger på den som äger vägen.
Nu var alternativen Ärten eller Gusjön ,men eftersom jag redan kört bort mycket tid fick det bli den närmare Gusjön.


Jag körde med alla möjliga flugor på de bästa ställena i ca 1,5 timma utan att känna något. Då fick jag  se ett fint vak inne i viken. Jag hittade en bra plats där jag kunde kasta mellan träden så nu var det bara att vänta. Fisken vakade några gånger till men inte så jag kunde servera min fluga rätt. Lite blind fiske med Prinze nymfen gav snabbt tre Mörtar. Jag avbröt vid ett då mina barnbarn skulle komma till stugan.



Västerdalälven var det högsta vi har varit med om så det blev en utflykt till Fänforsen för att njuta av vattnets krafter.
På söndagen när alla hade åkte så blev det två timmar i Gusjön men det var dött.

Kommentarer