Kusten

Simon hade aldrig provat Havsörings fiske så jag åkte till honom i Göteborg och ut på det enda ställe jag kände till ,vilket är Tjuvkil. Vi började fiska vid ett och solen tittade fram  mellan molnen och värmde skönt.
Vi hade nog bara fiskat en kvart innan Simon fick på en bra fisk som tog mycket grunt. Jag tyckte han höll på väl länge innan den låg i håven


När han väl håvade förstod jag varför det tog tid. Fisken var en utlekt Öring runt 60 cm. Ingen skönhet men stor. Simon har fått en ful ovana att väldigt ofta ta de största fiskarna. Det var en riktigt bra start och vi var båda väldigt glada och överraskade.




Jag hade några påslag men det dröjde till tre innan jag fick en runt 40cm och sen en mindre. Tekniken som gick bäst var att mycket snabbt fiska in en vit Streamer. Vid fyra började det blåsa och det blev igen mulet. Det hade varit ganska lågt vatten men det fortsatte att sjunka och fisken flyttade på sig. Vi körde på till sextiden men inget mer hände.



Som alltid en lyckad dag när man får tillfälle att fiska med sonen.

Kommentarer