Västerdalälven , Malungsfors

Det var 5 grader och duggregn när jag tog mitt morgon kaffe. Vid tio lämnade jag stugan och åkte mot Malungsfors. När jag närmade mig så sprack det upp och solen tittade fram. De första timmarna var  väldigt tröga och jag fick bara någon mini Harr.


Vid två tog jag kaffe och mackor och tog tillfället i akt att göra en analys av fisket. Jag hade kört med diverse små flugor och hade haft en del påslag av mindre Harrar. Jag gjorde en rigg med Dyret och en grön nattsländepuppa 30cm bakom.


Det började med en felkrokad bättre Harr. Sen fick jag ytterligare tre mellan 25-35 cm och några mindre. 
De större fiskarna föredrog puppan. Fisket var bra i en timma och alla fiskar tog i djupgropen innan nacken

Det blev en trevlig avslutning på årets fiske i strömmande vatten.

Kommentarer