Premiär på Hökensås.Strandgölen

Bilderna som Martin lagt ut var det som avgjorde att det fick  bli en eftermiddag i Strandgölen . Vädret var strålade sol och 13 grader, men som så många gånger tidigare var det en hård vind in mot parkeringen. Vi såg omedelbart några lekfiskar som höll på vid udden. Jag ställde Gustav och Bella vid udden och tänkte att där kommer det förr eller senare att bli något.
De vi träffade hade haft skapligt fiske på fm. Men efter ett par timmar insåg vi att det här kommer bli trögt.


Det dröjde till strax efter fyra innan jag såg en fisk i ytan och denna vackra Regnbåge tog min flickslända. den bjöd inte på någon större kamp men var en otroligt fin övervintrare. Fisken gick i retur och jag körde hårt men utan att känna något mer. Gustaf hade på en och några hugg men tyvärr blev han utan . Om man aldrig varit på Hökensås så ska man inte välja mig som guide jag har misslyckats med Gustav och min son Simon ett flertal gånger. Det har verkligen gått troll i det. Så mina berättelser om långa rusningar ekar tommare för varje år.
Fisket efter att isen har gått kan vara makalöst bra men i år var jag nog försent ute.




Kommentarer