Hökensås

Jag kom iväg strax efter åtta det var mulet och 13 grader. I bilen började mina tankar vandra och jag kom på att om precis en månad har jag och Simon gjort vårt första fiskepass i Montana. det kallar jag en skön tanke!
Jag började mitt fiske i Enesjön, det var lite folk och hamnade snart uppe vid lilla ön. Jag höll på i två timmar när några glada fiskare kom förbi och talade om att det varit bra i Vitatjärn. Jag har aldrig besökt tjärnen så beslutet var enkelt. Det var några vak så jag började med geting men inget hände.
Med byte till Black Martinez blev det annat resultat. Jag fick två bågar och en öring under en lång regnskur. Efter att jag käkat provade jag lite på höger sida innan jag drog till Prinsasjöarna.






Jag gick direkt bort till östra sjön, det var otroligt lite vatten. Solen sken och jag la mig i backen och slumrade ett stund men blev otroligt nog väckt av ett ordentligt vak. Efter några kast så fick jag en fin båge på 1,6 kg , det blev dagens största. Jag fiskade sen ganska lugnt med många pauser,  det blev ytterligare två mindre fiskar på Flicksländenymf. Jag måste säga att detta blev en riktigt kanon dag.
Men när jag gick hem vid halvåtta kom vemodet smygande och jag saknaden efter min far blev högst påtaglig. På Hökensås fiskade vi mycket de sista åren så på nåt sätt är han ofta närvarande.




Kommentarer