Österdalälven,Älvdalen

Äntligen!!!
Det var mitt tredje besök i Älvdalen och äntligen blev det ett bra fiske. Gustaf och jag var på plats kl sex uppe vid Åsen. Det kläckte en del grå nattsländor och älvens nivå var 30m3. Det vakade sporadiskt och fram till åtta hade jag fått en vackert tecknad Öring och en fin Harr runt 40.Efter lite mat var vi laddade igen, kläckningen ökade och vid halvtio var det fullfart med vakande fisk överallt.
Jag fick många småöringar den största runt 30 och en hel del Harr även dom runt 30. Bara 3 m från mig fick jag på en större Öring som gjorde två härliga rusningar innan den tackade för sig. Flugan som var helt suverän var en grå CDC Caddies med gräsandsvinge i st 12-14. Vid halv tolv var det för mörkt och mycket lyckad fiskekväll var till ända. Att det var så gott om Öring var en bonus.





Ett vackert smycke

Denna hoppande Harr hamnade till sist i håven





Kommentarer