Nås.Gusjön

Långhelg i stugan.
Jag och Gustav åkte upp till Gusjön på torsdag em i strålande solsken. Det var en besvärlig vind och vi provade det mesta utan att känna något, sista timman var vi i Orrtjärn där jag fick en lite öring.
På fredagen åkte Gustav ut på fm , då jag ägnade mig åt trädgårdsarbete. Efter lunch så gav han sig ut igen .Jag och min dottern Frida som hade varit på kastkurs i Göteborg anslöt några timmar senare. Skam den som ger sig Gustav hade fått en fin Öring och tog en lite på torrt när vi tränade kastning.Tekniken var riktigt bra men nån fisk blev det inte. Vi provade även kvällen då det mojnade men det var lika dåligt.
Lördag efter lunch var jag på plats igen inom en halvtimma hade jag sex påslag alla tog djupt och med snabb intagning. Sen tog det nog ett par timmar innan jag äntligen fick min första Öring på Prinsanymfen. Det kläckte en del Bibio med en del sporadiska vak.
På söndagen blev det ett kort pass på fm men det var lika trögt med ett enda hugg. Det var fiskemässigt en väldigt trög helg men vädermässigt helt underbar



Jag hoppas hon blir biten så jag får en ny fiskekompis



Vår fina bäck som bildar en liten hölja där Gäddorna lurar.

Gäddan som tog två gånger samman dag!

Kommentarer

Skicka en kommentar