Kusten ,Gullmarn, Holma

Spräckt nolla
Jag har tillbringat helgen i en sommarstuga hos några vänner och passade på att jaga min första Havsöring på fm. Via FB hade jag kommit i kontakt med Christoffer Grimwade Olofsson som tipsade om vilka platser jag skulle prova. Tekniken han använde var snabb intagning med spöt under armen och ljusa streamers. Jag kom ut till platsen vid halvtio, där var en fin vik som  avslutades med klippor och en djupkant. Det tog inte lång stund med denna teknik så hade min första Havsöring i håven och nollan var spräckt. Jag hade sen ett bra fiske med allt det man läst om. Följande fiskar som tog när man gjorde paus, hoppande fiskar som lossnade. Det var hur kul som helst. Resultatet med mina mått mätt var lysande 4 st i håven med topp på dryga 40cm. Jag fiskade tre timmar och var riktigt nöjd.

Denna fluga band jag på åttiotalet, men den kom aldrig i vattnet , kul att  funkade.



Kommentarer

  1. Grattis! Kul att få uppleva det där alla skriver om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar. Passar på att berömma din artikel, det var trevlig läsning

      Radera

Skicka en kommentar