Baltak med sommarvärme

Det såg onekligen lovade ut när jag kom till Baltak vid tre . Soligt och 20 grader nu skulle det väl ändå kläcka. Det var första gången i år som bambuspöt skulle få jobba och den första torrfluge öringen skulle luras. Jag satte mig vid ruinpoolen och drack kaffe och väntade, det kläckte en del bäcksländor men inga som var på vattenytan, kanske var vinden för hård. Jag satt och följde en gul fågel som kom i en väldig fart flera gånger , det måste vart en Forsärla som Catarina skrev om i AOF. Jag väntade väl i två timmar men inget hände så det blev att sätta på en grön marabou fluga. I forsen nedanför fick jag två Regnbågar på 1,5 kg . Den ena var väldigt stridbar och gav en riktig hård fajt på spöt. För er som ännu inte provat ett splitcanespö gör det ! . Mitt Blackburn kastar så vilsamt och med en grym precision.

Kommentarer

  1. Ja, vad kul! Visst fanns forsärlor i Baltak förra året och vad roligt att de har kommit tillbaka i år igen! Kul att du gillade artikeln.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan din artikel hade jag ingen koll på vad jag såg,så nu kommer väl du lära oss fiskare mer om fåglar som vi ser inte vet vad heter.

      Radera

Skicka en kommentar