Kusten , Hafstens camping

Mitt jobb i Uddevalla var klart vid lunch så em var vikt för fiske.Det var över trettio år sedan jag testade Havsöringsfiske. Jag började på en fin badplats innan bro till Orust , där fiskade jag mig ut mot en strömsatt udde. Det tog mig drygt två timmar utan att jag kände något. Jag drog vidare till Hafstens camping där jag tänkte träffa på några andra fiskare, men det var tomt. Jag hade fiskat stund när jag äntligen fick ett hugg. Efter ytterligare ett tag fick jag fast fisk, men jag blev mycket förvånad när det var en plattfisk. Hur den fått in Streamern i mun är en gåta. Jag höll på till strax efter sex utan att känna något. Sjön låg blank och det var några vak långt ut. Jag körde med svarta och orange flugor. Jag får väl glädja mig åt en ny art på fluga och ta nya tag.

Kommentarer

  1. Vi råkade ut för samma sak nu på premiären. Inte ett spår av havsöring men en plattfisk som visade sig vara sandskädda. Då visste vi inte att det var en bra matfisk och lät den gå tillbaka...

    SvaraRadera
  2. Inte trodde jag man kunde få plattfisk på fluga, jag visst inte vilken sort det var så fick också friheten tillbaka. Men man ska ju inte ta upp nån fisk nu för tiden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar