Hökensås,Bastasjön

Vinden blåste hårt längs med Bastasjön , det var inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Jag gick över till udden för att testa min nya utrustning som förhoppningsvis ska komma till användning på Kuba i februari. den funkade bra med tyngre flugor. Efter en timma såg jag en fisk som vakade några meter utanför fallna trädet på branta sidan. Nu hände det som inte hänt på hela hösten en Regnbåge steg makligt till min fjädermygga, jag var aningen för snabb och kände den bara lite lätt. Kändes som en liten seger. Efter lite mat så fortsatte jag på samma sida , det vakade en del men inga inom kasthåll. Testade Bobbies utan resultat. Jag körde torrt och väntade att det skulle mojna mot skymningen , men det snarare ökade. Så jag gjorde som så många gånger förr , satte på en Montana och drog in den ganska snabbt när det mörknade. Det tog inte många kast innan en stor hanfisk klippte på och efter en kort kamp återutsattes den tog på vänster sidan.

Kommentarer